Prace nadesłane do redakcji podlegają ocenie recenzentów. Redakcja dokonuje wyboru recenzenta, kierując się tematyką przedstawioną w artykule nadesłanym do druku. Recenzent jest osobą, której kompetencje w danej dziedzinie poświadczone są dorobkiem naukowym. Jest niezależny od autora recenzowanej pracy i nie pozostaje w zależności z redakcją czasopisma.
Recenzent może odmówić sporządzenia recenzji jeśli:
- a) tematyka artykułu w jego ocenie wykracza poza jego wiedzę merytoryczną,
- b) nie dysponuje czasem potrzebnym do sporządzenia recenzji,
- c) występuje konflikt interesów z redakcją czasopisma lub autorem recenzowanej pracy.
Recenzja powinna zawierać:
- a) konkluzję całościowej oceny pracy,
- b) ocenę merytoryczną pracy,
- c) zasadność podjęcia tematu pracy,
- d) ocenę poprawności zastosowanych metod statystycznych,
- e) uwagi końcowe.
Zalecenia recenzentów są przedstawione autorowi w postaci pisemnej. Procedura recenzyjna przebiega z zachowaniem zasad poufności.