W dniu dzisiejszym po raz pierwszy w Narodowym Instytucie Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji odbyła się audycja słowno-muzyczna dla pacjentów, której autorką jest Pani Profesor Bożena Pietrzak. Audycja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i będzie kontynuowana w każdą środę o godzinie 12:00 w Klinice i Poliklinice Geriatrii.
Prof. dr. hab. n. med. Bożena Pietrzak jest specjalistą w dziedzinie chorób wewnętrznych, nefrologii i diabetologii, ponadto jest etnomuzykologiem. Specjalizacja w dziedzinie Historii muzyki z elementami współczesnej kultury muzycznej.
Jako lekarz z wieloletnim stażem, w dziedzinie interny, diabetologii nefrologii, w szczególności zajmuje się seniorami, poddawanymi przewlekłej dializoterapii otrzewnowej domowej i chorymi na cukrzycę.
Doktorat oraz pracę habilitacyjną poświęciła domowej dializoterapii otrzewnowej wprowadzając ją w Polsce dla grupy pacjentów chorych na cukrzycę, także ociemniałych, którzy pierwotnie nie mieli dostępu w naszym kraju do dializoterapii przewlekłej.
Ponadto Pani Prof. ukończyła podyplomowe Studia Etnomuzykologiczne w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu, a następnie pierwsza i drugą specjalizację na podyplomowych studiach Historia Sztuki Muzyka Teatr Film ze specjalizacją w dziedzinie Historii Muzyki z elementami współczesnej kultury muzycznej w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
Pani Prof. ukończyła również I i II stopień szkolenia -Muzykoterapia-profilaktyka i terapia muzyczna – prowadzonego przez Pana dr Macieja Kieryła i realizuje studia podyplomowe poświęcone terapii przez sztukę – Arteterapia .
Aktualnie Pani Prof. rozpoczęła studia licencjackie w Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Kompozycji ,teorii muzyki i edukacji muzycznej, muzykoterapii klinicznej.
Kontynuuje również naukę gry na suce biłgorajskiej na wiolonczeli, rozpoczęła naukę gry na flecie barokowym prostym w szkole muzycznej dla dorosłych w Warszawie.
Od roku 2013 systematycznie opracowuje i prowadzi własny cykl Koncertów pt. Koncerty zdrojowiskowe w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Idea koncertów domowych. Koncerty te mające charakter audycji słowno-muzycznych, które gromadzą wielopokoleniową publiczność i znanych muzyków.