Zasady recenzowania prac
Zasady recenzowania prac
Prace nadesłane do redakcji podlegają ocenie recenzentów. Redakcja dokonuje wyboru recenzenta, kierując się tematyką przedstawioną w artykule nadesłanym do druku. Recenzent jest osobą, której kompetencje w danej dziedzinie poświadczone są dorobkiem naukowym. Jest niezależny od autora recenzowanej pracy i nie pozostaje w zależności z redakcją czasopisma.
- tematyka artykułu w jego ocenie wykracza poza jego wiedzę merytoryczną,
- nie dysponuje czasem potrzebnym do sporządzenia recenzji,
- występuje konflikt interesów z redakcją czasopisma lub autorem recenzowanej pracy.
Recenzja powinna zawierać:
- konkluzję całościowej oceny pracy,
- ocenę merytoryczną pracy,
- zasadność podjęcia tematu pracy,
- ocenę poprawności zastosowanych metod statystycznych, uwagi końcowe.
Zalecenia recenzentów są przedstawione autorowi w postaci pisemnej. Procedura recenzyjna przebiega z zachowaniem zasad poufności.